trešdiena, 2010. gada 25. augusts

Kādēļ ražotājam ir izdevīgs uzturvērtības marķējums?


Ražotājam no uzturvērtības marķējuma pašam par sevi labuma nav nekāda, tikai apgrūtinājumi, taču visam pamatā ir patērētāju vēlmes, jo tās nosaka produktu izvēli, kas šajā gadījumā ir par labu marķējumam, kas papildus izskaidro produkta uzturvērtību un atbilstību patērētāja ikdienas vajadzībām. Līdz ar to nozīmīgi paaugstinās iespēja pozicionēt labāk savu produktu tirgū un pieaug patērētāju lojalitāte šim produktam.

uzturvērtības aprēķināšana, uzturvērtības marķējums


1. Patērētāju vēlmes:
               Patērētāji vēlas redzēt īsu, skaidru un salasāmu produktu marķējumu un neuzskata, ka marķējumiem būtu jābūt veidotiem pēc identiskas shēmas, taču norāda, ka vēlas viegli orientēties un saņemt palīdzību nepieciešamo jautājumu noskaidrošanā. Līdz ar to tie vēlas, lai informācija būtu strukturēta un atsevišķas sadaļas kā piemēram uzturvērtība tiktu norādīta pēc unificētas shēmas neskatoties uz produktu veida vai zīmola;
               Patērētāji uzskata, ka it īpaši uzturvērtības marķējumam ir nepieciešams būt “autoritatīvākam” un tam ir skaidrāk jāsniedz plašāka informācija. Līdz ar to patērētāji vēlas redzēt informācijas pasniegšanu uz produkta marķējumu pēc unificētas shēmas, kuru atzīst Eiropas Savienības iestādes;
               Patērētāji daudzos gadījumos uzskata, ka informācija uz pārtikas marķējuma ir pārāk haotiska un sarežģīta un līdz ar to informācijai uz produkta būtu jābūt labi strukturētai, īsai, vienkāršai, atraktīvai un reizē atbilstošai patērētāju vēlmēm.
2. Patērētāji vēlas zināt ko tie ēd un vēlas ietekmēt savu ikdienas diētu, ko var nodrošināt balstoties uz šo marķējumu;
3. Iespēja vieglāk sadarboties ar uztura speciālistiem, kas var rekomendēt produktus ar šādu marķējumu patērētājiem;
4. Iespēja būt praktiski pirmajiem, kas ievieš šādu marķējumu uz saviem produktiem;
5. Ieviest šo sistēmu nāksies tik un tā saskaņā ar ES regulējumu;
6. Sastādīt šādu marķējumu var xpert.lv.


Par ieviešanas gaitu Lielbritānijā un rezultātiem:
“Although it is early days for thorough monitoring results to be coming through on the GDA scheme, there is some preliminary data emerging: Tesco has recently seen some 15 success in the use of GDAs. The retailers have introduced GDA labels in-store since April 2005 and have seen a marked change in buying patterns as a result. For instance, when GDA labels were added to Tesco ready meals, sales of lower fat meals outsold higher fat alternatives by more than 7%, whilst lower salt ready meals outsold higher salt products by 10%. Some early consumer research has shown that after less than one year in use, 70% of consumers are now aware of the GDA front-of- pack nutrition-labelling scheme. In addition, 87% of people said they found the labels easy to understand; 80% say they contain information that they would like to see on packaging; and 88% would like to see GDA 16 labels on even more packs.”

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru