Lai nodrošinātu veiksmīgu pārtikas produkta konkurenci tirgū svarīgi ir sniegt pilnvērtīgu informāciju par šo produktu patērētājam. Līdz ar to ir nepieciešams nodrošināt uz produkta etiķetes tieši to informāciju par šī produkta īpašībām, ko vēlas uzzināt patērētājs lai tas izdarītu izvēli. Jo pilnīgāka un patērētāja prasībām atbilstoša informācija tiks sniegta, jo lielāka iespēja, ka patērētājs izvēlēsies tieši jūsu produktu.
Veicot pētījumus, lai noskaidrotu ko ir svarīgi uzzināt patērētājiem par produktiem tika secināts sekojošais:
- Patērētāji vēlas redzēt īsu, skaidru un salasāmu produktu marķējumu jeb etiķeti un neuzskata, ka marķējumiem būtu jābūt veidotiem pēc identiskas shēmas, taču norāda, ka vēlas viegli orientēties un saņemt palīdzību nepieciešamo jautājumu noskaidrošanā. Līdz ar to tie vēlas, lai informācija būtu strukturēta un atsevišķas sadaļas kā piemēram uzturvērtība tiktu norādīta pēc unificētas shēmas neskatoties uz produktu veida vai zīmola;
- Patērētāji uzskata, ka it īpaši uzturvērtības marķējumam ir nepieciešams būt “autoritatīvākam” un tam ir skaidrāk jāsniedz plašāka informācija. Līdz ar to patērētāji vēlas redzēt informācijas pasniegšanu uz produkta marķējumu pēc unificētas shēmas, kuru atzīst Eiropas Savienības iestādes;
- Patērētāji daudzos gadījumos uzskata, ka informācija uz marķējuma ir pārāk haotiska un sarežģīta un līdz ar to informācijai uz produkta būtu jābūt labi strukturētai, īsai, vienkāršai, atraktīvai un reizē atbilstošai patērētāju vēlmēm.
- Iedzīvotāju aptaujas liecina, ka patērētāji vēlas, lai sekošana līdzi uzturam kļūtu par ikdienas sastāvdaļu. Līdz ar to tieši atbilstoša un viegli lasāma informācija par produkta uzturvērtību tiks augsti novērtēta.
Visi šie faktori norāda uz to, ka nepieciešama vienota un patērētājam viegli lasāma shēma, kas parādītu pārtikas produkta īpašības. Vai tāda eksistē? Jā, un tas ir uzturvērtības marķējums. Šī sistēma ļauj jums uzreiz noskaidrot, cik liela daļa no ieteicamā kaloriju, cukuru, tauku, piesātināto taukskābju un citu nutrientu daudzuma diennaktī ir attiecīgajā produktā. Jums tikai jāapskata marķējums, jo tas ērtā grafiskā veidā to parāda kā redzams piemērā:
Līdz ar to mēs uzreiz varam ērti orientēties cik no ieteicamās enerģijas, tauku, ogļhidrātu, olbaltumvielu vai cita nutrienta dienas devas esam uzņēmuši ar 100 gramiem šī produkta.
Latvijā ar balstoties uz vērienīgu starptautisku pieredzi un starptautiski atzītiem informācijas avotiem šādu marķējumu sastādīt palīdzēs xpert.lv.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru